13 Αυγ 2009

Λιακόνι, ένα σπάνιο ερπετό στη Λ. Ποσειδώνος

Ένα παράξενο ερπετό συνάντησα χθες στη Λ Ποσειδώνος από τη πλευρά της θάλασσας. Έμοιαζε με σαύρα αλλά προχωρούσε σα φίδι, κάτι σα φίδι με πόδια.

Πρώτη φορά είδα κάτι παρόμοιο, προσπαθούσε χωρίς να τα καταφέρει να ανέβει σε ένα μικρό πεζούλι 40 cm, το φωτογράφισα μάλιστα με το κινητό μου.

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο ανακάλυψα ότι το ερπετό που είδα είναι ένα Λιακόνι το είδος αυτό ζει στην Ελλάδα στη Μάλτα και στη βόρεια Αφρική.

Μάλιστα διάβασα ότι υπάρχει στον κόσμο η λαθεμένη εντύπωση πως το ερπετό αυτό είναι δηλητηριώδες και τα εξοντώνουν όταν τα συναντούν, γι αυτό και κοντεύουν να εξαφανιστούν.
λιακόνι στην Ποσιδώνως
Για να πω την αλήθεια μόλις το είδα και γώ το πρώτο που σκέφτηκα ήταν πως αυτό το ερπετό μοιάζει δηλητηριώδες.

Το ερπετό αυτό απαντάτε κυρίως στην Κρήτη και στα νησιά, σε ένα Κρητικό blog διάβασα, Τον γείτονα μου εδάγκασε οψές ένα λιακόνι και το λιακόνι εψόφησε και ο γείτονας ακόμη.

Στην Αθήνα εκτός από γάτες, σκύλους, ποντίκια, περιστέρια, σπουργίτια και ένα δυο είδη πουλιών ακόμα, υπάρχουν κοινές σαύρες και σαμιαμίδια και χελώνες. Από ότι φαίνεται όμως υπάρχουν και άλλα σε μικρότερους αριθμούς. Είχα δει στο καβούρι σε ένα φανάρι ψόφιο σκαντζόχοιρο και τώρα ένα λιακόνι.

7 σχόλια:

  1. Τυχαία ανακάλυψα ότι σε κάποιο forum, o ιδιοκτήτης της δεύτερης φωτογραφίας του post, την οποία και αφαίρεσα, παραπονιόταν ότι δεν υπήρχε link και αναφορά στο πρόσωπο του.
    Τη φωτο την εμφάνιζε στην αναζήτηση το google με άδεια για εκ νέου χρήση όταν δημοσιεύτηκε το post και υπήρχε σε περισσότερες από μία ιστοσελίδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα,
    Μπορείς σε παρακαλώ να μου γράψεις το λινκ από το google που γράφει για ελεύθερη άδεια χρήσης της φώτο εκ νέου? Θα ήθελα να δω πως προέκυψε κάτι τέτοιο για να μην έχω στο μέλλον τέτοια προβλήματα.
    Μπορείς να χρησιμοποιήσεις την φωτογραφία αρκεί να αναφέρεις το όνομά μου ή να βάλεις λινκ προς την σχετική ιστοσελίδα μου.
    ΕΥχαριστώ
    Ηλίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. στην Κρήτη, παρά την προαναφερθείσα προκατάληψη περι δηλητηρίου, τα λιακόνια είναι ακόμα (ευτυχώς!) αρκετά συνηθισμένα! ιδιαίτερα μέσα ή κοντά σε κατοικημένες περιοχές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κι εγω σημερα πετυχα ενα και δεν ειχα ιδεα τι ηταν... Αλλα το βαλα στο google+ και μου εξηγησε ενα αλλο παιδι.. Κι εμενα για φιδι με ποδια μου φανηκε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ βλέπω λιακονι κάθε μέρα ... Στ μαγαζί που δουλεύω έχουμε μια ξύλινη εξεδρα με τραπέζια κ κρύβεται εκεί από κάτω... Μόλις περάσει της 10 τ πρωί μπαίνει- βγαίνει ... Το φοβάμαι.... Και σήμερα έφυγα από την δουλειά γι αυτό τ λόγο.... Είναι πολυ μεγάλο.... Angela

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΖΩ ΣΤΑ ΕΞΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΣΥΝΟΡΕΥΕΙ ΜΕ ΕΝΑ ΕΡΕΙΠΕΙΟ . Η ΓΑΤΟΥΛΑ ΜΑΣ ΚΑΘΕ ΔΥΟ ΚΑΙ ΤΡΕΙΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ "ΜΟΣΤΡΑΡΟΝΤΑΣ" ΤΟ ΤΡΟΠΑΙΟ ΤΗΣ !!! ΕΝΑ ΛΙΑΚΟΝΙ. ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΩ ΚΑΘΟΤΙ ΚΡΗΤΙΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ζω στο Άνω Πέραμα και το καλοκαίρι τα λιακόνια παρελάζουν.
    Ίδια φάση με τις γάτες που τα πιάνουν και τα σκοτώνουν. Επί χρόνια πιστεύαμε ότι είναι δηλητηριώδη, αλλά τελικά κλαιν. Και εμείς από μια Κρητηκιά γειτόνισσα μάθαμε ότι τα λένε λιακόνια, αν και τελικά η επιστημονική τους ονομασία είναι Χαλκίδης Ασέλωτος. Τρελή τρολιά το όνομα, οπότε για μένα απο εδώ και στο εξής θα ναι οι cool σαύρες με το όνομα Χαλκίδης. Τύφλα να έχει ο Διαμαντής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή