UPDATE 2011: Το Φιλία Εξπρές λειτούργησε την περίοδο Ιούλιος 2005-Φεβρουάριος 2011. Λόγω της οικονομικής κρίσης που μαστίζει Ελλάδα και ΟΣΕ τερματίστηκε.
Δείτε την εμπειρία μου το 2009:
Το τρένο που κάνει το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη λέγεται Φιλία Express(Dostluk Ekspres στα Τουρκικά).
Τα τρένα φεύγουν εναλλάξ καθημερινά. Μια Τούρκικο μια Ελληνικό.
Ειδικά αν ταξιδεύεις μόνος και δεν σου τύχει συνεπιβάτης, είσαι βασιλιάς. Σου φέρνουν και το σάντουιτς με το καφεδάκι(τα πληρώνεις).
Σου έρχονται στα πόδια οι αστυνομικοί και τελωνειακοί για έλεγχο και στα δύο σύνορα.
Μερικοί, βέβαια, δυσανασχετούν διότι σε όλα τα τούρκικα τραίνα της κρατικής TCDD υπάρχουν στα τζάμια η ημισέληνος με το αστεράκι αλλά αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.
Ως εδώ όλα καλά, αν είσαι από την Θεσσαλονίκη και πάνω. Αν μένεις Αθήνα πολύ πιθανό να πάθεις ότι εγώ.
Έμεινε έξω δηλαδή η μισή Ελλάδα. Στην Αθήνα επίσης, ως γνωστόν, μένει η πλειοψηφία των Κωνσταντινουπολιτών. Οι καλύτεροι πιθανοί πελάτες δηλαδή.
Το εισιτήριο που παίρνεις στην Κωνσταντινούπολη είναι μέχρι την Θεσσαλονίκη. Μετά κατεβαίνεις με τις βαλίτσες και αν λειτουργούν με τις κυλιόμενες σκάλες οδηγείσαι στο χώρο όπου...θα σου αναζητήσουν θέση οι υπάλληλοι για Αθήνα.
Δηλαδή αν υπάρχει απεργία, αν "δεν έχει θέση" κλπ αν μένεις με τις βαλίτσες στο χέρι.
Ρωτάς τότε την υπάλληλο καλά τα λεωφορεία για Αθήνα που είναι, πως πάω; Και παίρνεις την κατάλληλη απάντηση "δεν ξέρω κύριε"!
Με τα μπαούλα στο χέρι βγαίνεις έξω σε μια χαώδη κατάσταση όπου υπάρχουν θέσεις για ταξί αλλά ταξί πουθενά. Σέρνοντας περνάς τα διάφορα εργοτάξια και στη λεωφόρο προσπαθείς να βρεις ταξί για τα ΚΤΕΛ.
Τι πάει στραβά
Θα ήθελα τα σχόλια σας ή τυχόν εμπειρίες σας και βέβαια θα ήταν χαρά μας να φιλοξενήσουμε σε άρθρο απάντηση κάποιου αρμόδιου για να δούμε αν συμμαζεύονται τα ασυμμάζευτα.
licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Greece License.
Δείτε την εμπειρία μου το 2009:
Το τρένο που κάνει το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη λέγεται Φιλία Express(Dostluk Ekspres στα Τουρκικά).
Τα τρένα φεύγουν εναλλάξ καθημερινά. Μια Τούρκικο μια Ελληνικό.
Το ταξίδι
Το ταξίδι ξεκίνησε καλά από την Κωνσταντινούπολη. Το τούρκικο τρένο Dostluk-Φιλία Express, και ειδικά το κουπέ (compartment) είχε όλες τις ανέσεις: ψυγείο, νεροχύτης με χαριτωμένο σαπουνάκι, κρεμάστρες, άνετα καθίσματα που γίνονται(πάνω και κάτω) κρεβάτια.Ειδικά αν ταξιδεύεις μόνος και δεν σου τύχει συνεπιβάτης, είσαι βασιλιάς. Σου φέρνουν και το σάντουιτς με το καφεδάκι(τα πληρώνεις).
Σου έρχονται στα πόδια οι αστυνομικοί και τελωνειακοί για έλεγχο και στα δύο σύνορα.
Μερικοί, βέβαια, δυσανασχετούν διότι σε όλα τα τούρκικα τραίνα της κρατικής TCDD υπάρχουν στα τζάμια η ημισέληνος με το αστεράκι αλλά αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.
Ως εδώ όλα καλά, αν είσαι από την Θεσσαλονίκη και πάνω. Αν μένεις Αθήνα πολύ πιθανό να πάθεις ότι εγώ.
Ο Σχεδιασμός του Φιλία Express έγινε από πολιτικούς
Δεν ξέρω σε τι οφείλεται, αλλά για να συνεχίσεις Αθήνα αλλάζεις τραίνο. Το δρομολόγιο του Φιλία είναι Θεσσαλονίκη-Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη.Έμεινε έξω δηλαδή η μισή Ελλάδα. Στην Αθήνα επίσης, ως γνωστόν, μένει η πλειοψηφία των Κωνσταντινουπολιτών. Οι καλύτεροι πιθανοί πελάτες δηλαδή.
Το εισιτήριο που παίρνεις στην Κωνσταντινούπολη είναι μέχρι την Θεσσαλονίκη. Μετά κατεβαίνεις με τις βαλίτσες και αν λειτουργούν με τις κυλιόμενες σκάλες οδηγείσαι στο χώρο όπου...θα σου αναζητήσουν θέση οι υπάλληλοι για Αθήνα.
Δηλαδή αν υπάρχει απεργία, αν "δεν έχει θέση" κλπ αν μένεις με τις βαλίτσες στο χέρι.
Ρωτάς τότε την υπάλληλο καλά τα λεωφορεία για Αθήνα που είναι, πως πάω; Και παίρνεις την κατάλληλη απάντηση "δεν ξέρω κύριε"!
Με τα μπαούλα στο χέρι βγαίνεις έξω σε μια χαώδη κατάσταση όπου υπάρχουν θέσεις για ταξί αλλά ταξί πουθενά. Σέρνοντας περνάς τα διάφορα εργοτάξια και στη λεωφόρο προσπαθείς να βρεις ταξί για τα ΚΤΕΛ.
Τι πάει στραβά
- Το τραίνο δεν συνεχίζει Αθήνα
- Δεν έχεις εξασφαλισμένο εισιτήριο Θεσσαλονίκη-Αθήνα ή ενημέρωση για απεργίες από Κωνσταντινούπολη
- Δεν υπάρχει κάποιο πουλμανάκι για σταθμό ΚΤΕΛ ή ενημέρωση ότι δεν χρειάζεται να πας στα ΚΤΕΛ αλλά περνά λεωφορείο και κοντά από τον σταθμό
- Οι υπάλληλοι όπως άκουσα, πιθανόν να θέλουν να σου πασάρουν εισιτήριο πρώτης θέσης και μπορεί να αποκρύπτουν φτηνές θέσεις(δεν έχω προσωπική γνώση αλλά...εδώ είναι Ελλάδα) διότι βγάζουν ποσοστά. Είναι αλήθεια;
- Το ελληνικό τραίνο σε σύγκριση με το τούρκικο είναι νύχτα με μέρα
- Τα βαγόνια(κουπέ-κρεβάτια) ταξιδεύουν μισό άδεια, μάλλον πάντα. Άρα οικονομικά το...πρότζεκτ πρέπει να πηγαίνει κατά διαόλου
licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Greece License.
Σωτήρη, γιατί δε δοκιμάζεις το πούλμαν του METRO TURIZM, της τουρκικής εταιρίας που κάνει καθημερινά δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Πόλη? Εχω πληροφορίες στο www.eistinpolin.wordpress.com :
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τα πολυτελή λεωφορεία (ηλιοροφή, aircondition, τηλεόραση, walkman, καφές, τσάϊ σε όλη τη διαδρομή και διεκπεραίωση του τελωνειακού ελέγχου!) της τουρκικής εταιρίας ΜETRO, που έχει 2 δρομολόγια καθημερινά από τη Θεσσαλονίκη προς την Πόλη και το αντίστροφο (10 πρωί και 10 βράδυ). Αναχώρηση από Θεσσαλονίκη: παλιά ΚΤΕΛ Λαγκαδά, πίσω από την Ποδηλατούπολη, στο Βαρδάρη (τηλ. Θεσσαλονίκης: 2310-241545, Crazy Holidays, βλ. και εδώ). Αναχώρηση από Πόλη: Σταθμός Otogar στην περιοχή “Μπαϊράμ-πασά”. Σημαντικό: μικρά βαν της εταιρίας σε μεταφέρουν δωρεάν από εκεί στο Ταξίμ ή σε όποιο σημείο θες, ΔΩΡΕΑΝ! Επίσης, την ημέρα της αναχώρησής σου, αναλαμβάνουν πάλι ΔΩΡΕΑΝ να σε μεταφέρουν στο Otogar από το γραφείο του Ταξίμ (τηλ. 0212-2939203, λίγο πιο κάτω από το πασίγνωστο στους Ελληνες ξενοδοχείο “Marmara“). Στο Otogar πηγαίνει και το Μετρό. Μειονέκτημα της εταιρίας: δεν μιλάει κανείς υπάλληλος αγγλικά! Λύση: τη στήνεις έξω από τα γραφεία και όποιος νεαρός τούρκος μπει, τον αγγαρεύεις να σου κάνει τον διερμηνέα! Σημαντικό: εξαιρετικά ευγενικό προσωπικό! Διάρκεια ταξιδιού: 9-10 ώρες με στάσεις. Τιμή: 80 ευρώ με επιστροφή. Πολύ καλή λύση, κάνεις και παρέες στο ταξίδι!
Στέλιο ευχαριστώ για την εναλλακτική πρόταση. Θα είναι χρήσιμη σε Θεσσαλονικιούς-ες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω ακούσει ότι υπάρχει πρόβλημα στην κύρωση της συμφωνίας ΟΣΕ και τουρκικών εταιριών, και η Αθήνα εξυπηρετείται μόνο με 2 Τουρκικές εταιρίες: Ulusoy και μια άλλη. Είναι αλήθεια.
Αν έχεις πληροφορίες ρίξε το λινκ στα σχόλια.
Παρεμπιπτόντως ωραιότατο ιστολόγιο έχεις.
einai ena apo tis kaliteres periohes tis tourkias
ΑπάντησηΔιαγραφή