13 Μαΐ 2012

Νέα γέφυρα Κήπων στα σύνορα Ελλάδας-Τουρκίας

Η Μελέτη και κατασκευή νέας γέφυρας στους Κήπους του Έβρου δρομολογήθηκε με την συνάντηση της Ελληνοτουρκικής Μεικτής Επιτροπής Σχεδιασμού και Παρακολούθησης Έργου στις 2/4/2012 στην Αλεξανδρούπολη.

Τα στάδια μελέτης και κατασκευής που πρέπει να συναποφασισθούν είναι:




  1. Τοπογραφική Αποτύπωση υπάρχουσας κατάστασης.
  2. Μελέτη Οδοποιίας, ήτοι χάραξη της νέας διαδρομής και καθορισμός θέσης της νέας γέφυρας.
  3. Επιλογή τύπου γέφυρας και τρόπου κατασκευής.
  4. Κατασκευή της γέφυρας.
  5. Κατεδάφιση ή διατήρηση της υφιστάμενης γέφυρας. 
Φυσικά, κανείς τώρα πρέπει να λάβει υπόψη και την υπάρχουσα πολιτική και οικονομική αστάθεια στην Ελλάδα για τυχόν κονδύλια,  το μέλλον του έργου και πότε θα ολοκληρωθεί.

Η κατασκευή της νέας γέφυρας Κήπων/Ipsala θα γίνει από την κάθε χώρα, στα πλαίσια της επικράτειας της. Η Εγνατία Οδός Α.Ε. είναι αρμόδια για τις μελέτες κόστους €14 εκατομμυρίων.

Η Ελληνοτουρκική συμφωνία υπογράφηκε  στις 10 Ιουνίου 2006 και επικυρώθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων το 2007. Κυρώθηκε στην ολομέλεια της τουρκικής εθνοσυνέλευσης πρόσφατα το 2012.

Η υπάρχουσα γέφυρα Κήπων, 42 χλμ. από την Αλεξανδρούπολη, "έχει μήκος 800 μέτρων εκ των οποίων τα 357 μέτρα ανήκουν στην ελληνική επικράτεια. Κατασκευάστηκε το 1958 και έχει πλάτος 7,5 μέτρων. Πρόκειται για ανεπαρκή γέφυρα, αφού δημιουργούνται μεγάλες ουρές από τις νταλίκες".

Τα πράγματα στο τελωνείο Κήπων έχουν γίνει δυσκολότερα διότι «Στο Τελωνείο Κήπων στον Εβρο έχουν µείνει 20 άτοµα για να ελέγχουν 250 φορτηγά που περνούν µαζί µε χιλιάδες επιβατικά αυτοκίνητα κάθε 24ωρο. Τη νύχτα µένουν δύο ή τρεις. Απέναντι στην Τουρκία, στο ίδιο σηµείο, υπηρετούν 104 τελωνειακοί. Έχουν µηχάνηµα στο οποίο µπαίνουν τα φορτηγά, τα σκανάρουν µε ακτίνες...".


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου