21 Αυγ 2011

Η Κωνσταντινούπολη των απροόπτων (ταξίδι 2011, φωτογραφίες)

Είχα 3 χρόνια να επισκεφτώ την Κωνσταντινούπολη και αποφάσισα να πάω σε μέρη που δεν είχα πάει.

Έμεινα στον θείο μου, σε ένα ξύλινο Ελληνικό σπίτι(πρώην αρχοντικό) αιώνων της Χάλκης Πριγκηποννησων. Η θέα όμως ήταν εξαιρετική από το δωμάτιο μου(κλικ για μεγέθυνση):

A room with a view(mine, Halki) on Twitpic

Ένα πράμα που παρατηρεί κανείς αμέσως στη Χάλκη, εκτός από το τέλειο πευκοδάσος, την έλλειψη αυτοκινήτων και το ότι όλα είναι ανοιχτά μέχρι τις 11 το βράδυ τουλάχιστον, είναι τα δεκάδες σκυλιά που είναι ξαπλωμένα στη μέση των δρόμων. Σαν την Ινδία με τις ιερές αγελάδες.

Πήγαμε λοιπόν σε μια παραλία στον Ασάφι και νοικιάσαμε έτοιμη ψηστιέρα με κάρβουνα για BBQ. Εξαιρετική επιχειρηματική ιδέα αυτή αν δεν κάψεις το δάσος.

Όταν πήγαμε να πάρουμε την ανηψιά από το καμπ της Παιδούπολης Πρώτης συναντήσαμε τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Είδαμε τον Πατριάρχη να παίζει πινγκ πονγκ με τα παιδιά και ανεβήκαμε στο σκάφος του.

Φάγαμε πάστες σε ένα αληθινό Οθωμανικό παλάτι της Πόλης το Τσιραγάν.

Ξεκίνησα από τη Χάλκη μια μέρα, για να δώ το μουσείο των νήσων. Βρίσκεται στο μεγαλύτερο και τουριστικότερο νησί των Πριγκιποννήσων, στην Πρίγκηπο. Το βρήκα κλειστό! Έργα στα μέσα του καλοκαιριού...Μια που είχα ήδη ξοδέψει 40 λίρες για να ανέβω εκεί, είπα δε βαριέσαι και κατέληξα να φάω κοκορέτσι, μύδια τηγανητά και πιάζι στην Πρίγκηπο.

Πήγα στο περίφημο λόφο του Pierre Loti για καφέ και θέα πιάτο τον Κεράτιο(κλικ για μεγέθυνση):

Pierre Loti cafe Istanbul και ��ο βάθο� �ε�ά�ιο�... on Twitpic

Είδα τα εκπληκτικά ομοιώματα-μινιατούρες ιστορικών κτιρίων στο πάρκο Miniaturk. Τεράστιος χώρος, μοναδική εμπειρία.

Πήρα το σκάφος για μια επίσκεψη στον Πύργο του Λεάνδρου με την υπέροχη θέα και το μπαρ εστιατόριο.

Τέλος, επισκέφθηκα την Θεολογική Σχολή της Χάλκης. Αν περιμένει κανείς ένα νεκρό χώρο δε θα το βρεί εκεί. Τα πάντα περιποιούνται, τουρίστες από την Ελλάδα φθάνουν με κονβόϊ από αλογάμαξες.

Μερικά πράματα που μου έκαναν επίσης εντύπωση στο ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη:
  • Άραβες τουρίστες, χιλιάδες στους δρόμους και στο αεροδρόμιο.
  • Αν καπνίζετε έχετε την αίσθηση ότι είστε ο μοναδικός και δε μιλώ για την περίοδο του Ραμαζανιού μόνο.
  • Το ηλεκτρονικό εισιτήριο AKBIL για όλα τα μέσα.
  • Τα πάντα περιφραγμένα στη Χάλκη και με εισιτήριο, ακόμα και το τουρ στο Όμικρον.
  • Δολοφονίες "τιμής" γυναικών και οι προσπάθειες της γυναίκας υπουργού για προφύλαξη των γυναικών.
  • Μια "υπερβολική" παρουσία εκδηλώσεων για θέματα κουλτούρας και τεχνών.
Α, στο μεταξύ συνάντησα και τον Ελλαδίτη blogger Αγγελή και ήπιαμε καφέ. Εξαιρετικός τύπος, χιουμορίστας και εξυπηρετικός φαίνεται.Τον blogger Στέλιο δεν κατάφερα να τον δω διότι ήταν νωρίτερα στην Πόλη.