Το...ναυάγιο του "Φιλία Express"

UPDATE 2011: Το Φιλία Εξπρές λειτούργησε την περίοδο Ιούλιος 2005-Φεβρουάριος 2011. Λόγω της οικονομικής κρίσης που μαστίζει Ελλάδα και ΟΣΕ τερματίστηκε.


Δείτε την εμπειρία μου το 2009:

Το τρένο που κάνει το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη λέγεται Φιλία Express(Dostluk Ekspres στα Τουρκικά).

Τα τρένα φεύγουν εναλλάξ καθημερινά. Μια Τούρκικο μια Ελληνικό.

Το ταξίδι

TCDD Dostluk-Filia trainΤο ταξίδι ξεκίνησε καλά από την Κωνσταντινούπολη. Το τούρκικο τρένο Dostluk-Φιλία Express, και ειδικά το κουπέ (compartment) είχε όλες τις ανέσεις: ψυγείο, νεροχύτης με χαριτωμένο σαπουνάκι, κρεμάστρες, άνετα καθίσματα που γίνονται(πάνω και κάτω) κρεβάτια.

Ειδικά αν ταξιδεύεις μόνος και δεν σου τύχει συνεπιβάτης, είσαι βασιλιάς. Σου φέρνουν και το σάντουιτς με το καφεδάκι(τα πληρώνεις).

Σου έρχονται στα πόδια οι αστυνομικοί και τελωνειακοί για έλεγχο και στα δύο σύνορα.

Μερικοί, βέβαια, δυσανασχετούν διότι σε όλα τα τούρκικα τραίνα της κρατικής TCDD υπάρχουν στα τζάμια η ημισέληνος με το αστεράκι αλλά αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.

Ως εδώ όλα καλά, αν είσαι από την Θεσσαλονίκη και πάνω. Αν μένεις Αθήνα πολύ πιθανό να πάθεις ότι εγώ.

Ο Σχεδιασμός του Φιλία Express έγινε από πολιτικούς

Δεν ξέρω σε τι οφείλεται, αλλά για να συνεχίσεις Αθήνα αλλάζεις τραίνο. Το δρομολόγιο του Φιλία είναι Θεσσαλονίκη-Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη.

Έμεινε έξω δηλαδή η μισή Ελλάδα. Στην Αθήνα επίσης, ως γνωστόν, μένει η πλειοψηφία των Κωνσταντινουπολιτών. Οι καλύτεροι πιθανοί πελάτες δηλαδή.

Το εισιτήριο που παίρνεις στην Κωνσταντινούπολη είναι μέχρι την Θεσσαλονίκη. Μετά κατεβαίνεις με τις βαλίτσες και αν λειτουργούν με τις κυλιόμενες σκάλες οδηγείσαι στο χώρο όπου...θα σου αναζητήσουν θέση οι υπάλληλοι για Αθήνα.

Δηλαδή αν υπάρχει απεργία, αν "δεν έχει θέση" κλπ αν μένεις με τις βαλίτσες στο χέρι.

Ρωτάς τότε την υπάλληλο καλά τα λεωφορεία για Αθήνα που είναι, πως πάω; Και παίρνεις την κατάλληλη απάντηση "δεν ξέρω κύριε"!

Με τα μπαούλα στο χέρι βγαίνεις έξω σε μια χαώδη κατάσταση όπου υπάρχουν θέσεις για ταξί αλλά ταξί πουθενά. Σέρνοντας περνάς τα διάφορα εργοτάξια και στη λεωφόρο προσπαθείς να βρεις ταξί για τα ΚΤΕΛ.

Τι πάει στραβά

  • Το τραίνο δεν συνεχίζει Αθήνα
  • Δεν έχεις εξασφαλισμένο εισιτήριο Θεσσαλονίκη-Αθήνα ή ενημέρωση για απεργίες από Κωνσταντινούπολη
  • Δεν υπάρχει κάποιο πουλμανάκι για σταθμό ΚΤΕΛ ή ενημέρωση ότι δεν χρειάζεται να πας στα ΚΤΕΛ αλλά περνά λεωφορείο και κοντά από τον σταθμό
  • Οι υπάλληλοι όπως άκουσα, πιθανόν να θέλουν να σου πασάρουν εισιτήριο πρώτης θέσης και μπορεί να αποκρύπτουν φτηνές θέσεις(δεν έχω προσωπική γνώση αλλά...εδώ είναι Ελλάδα) διότι βγάζουν ποσοστά. Είναι αλήθεια;
  • Το ελληνικό τραίνο σε σύγκριση με το τούρκικο είναι νύχτα με μέρα
  • Τα βαγόνια(κουπέ-κρεβάτια) ταξιδεύουν μισό άδεια, μάλλον πάντα. Άρα οικονομικά το...πρότζεκτ πρέπει να πηγαίνει κατά διαόλου

Θα ήθελα τα σχόλια σας ή τυχόν εμπειρίες σας και βέβαια θα ήταν χαρά μας να φιλοξενήσουμε σε άρθρο απάντηση κάποιου αρμόδιου για να δούμε αν συμμαζεύονται τα ασυμμάζευτα.









licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Greece License.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το Νιχώρι στο Βόσπορο (Yenikoy), Κωνσταντινούπολη.

Όταν πάγωσε ο Βόσπορος

Αττικό ζωολογικό πάρκο, χάρτης - πρόσβαση, πληροφορίες και βίντεος