Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το δίκτυο φόρτισης/εναλλαγής μπαταριών(Better Place)

Στο άρθρο μιλάμε για την υπαρκτή πλέον ολοκληρωμένη λύση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το δίκτυο φόρτισης μπαταριών και αυτόματης αντικατάσταση αυτών. Για την εφικτή και υπαρκτή πλέον λύση αντικατάστασης των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων με οικολογικά αυτοκίνητα. Στο Ισραήλ, όπως και σε αρκετά μέρη του κόσμου όπως Δανία, Χαβάη,Αυστραλία,Οντάριο, Σαν Φρανσίσκο, Ιαπωνία, Κίνα ετοιμάζεται το μεγαλύτερο test ίσως μετά την βιομηχανική επανάσταση που μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο το περιβάλλον και την ποιότητα της ζωής μας.

Renault Fluence ZE. EV.
Renault Fluence ZE


Ο κόσμος αρχικά έμαθε για την ύπαρξη μιας έξυπνης και εφαρμόσιμης λύσης στο πρόβλημα όχι μόνο της έναρξης κατασκευής 100% ηλεκτρικών αυτοκινήτων από μια μεγάλη βιομηχανία αλλά και το σχεδιασμό δικτύων τροφοδοσίας και αυτόματης αντικατάστασης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το βιβλίο των Dan Senor και Saul Singer Start-up Nation.

Το βιβλίο, στο εισαγωγικό κεφάλαιο, αναφερόταν σε μια συνάντηση που ζήτησε ο Shimon Peres με τους CEO των πέντε μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών του κόσμου, πριν την οικονομική κρίση, το 2007. Την συνάντηση ζήτησε για να βοηθήσει τα σχέδια του 39χρονου τότε Shai Agassi. Σχέδια που αναφερόταν στη δημιουργία ενός δικτύου τροφοδοσίας αυτοκινήτων με ηλεκτρικό ρεύμα όπως επίσης και δικτύου αντικατάστασης-αυτόματα- των μπαταριών. Ούτε καν απάντησαν οι τρεις μεγάλες(τότε) GM, Ford, Chrysler. Από το βιβλίο:

"...Ο Agassi όμως είχε στο μυαλό του τη λύση για το πρόβλημα. Όχι μόνο να είναι εφαρμόσιμη και εφικτή η λύση της μπαταρίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά να την προτιμάει και ο κόσμος. Αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι φθηνά, εξυπηρετικά και δυνατά όπως τα βενζινοκίνητα, ποιος δεν θα ήθελε ένα..."

      "...Όμως οι μπαταρίες έκαναν ώρες να φορτώσουν, ήταν ακριβές κι είχαν εμβέλεια τη μισή από ότι ενός γεμάτου      ρεζερβουάρ.

Η ιδέα του Agassi: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έμοιαζαν ακριβά διότι ήταν ακριβές οι μπαταρίες. Αλλά το να πουλάς το αμάξι με την μπαταρία ήταν σα να πουλάς βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με την κατάλληλη ποσότητα βενζίνης για χρήση χρόνων..."


"...Το θέμα είναι, τι θα γινόταν αν αγοράζοντας το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν πλήρωνες τη μπαταρία που θα έπαιρνες μαζί. Και διαμοίραζες το κόστος της ΦΟΡΤΙΣΜΈΝΗΣ μπαταρίας στα επόμενα έτη όπως θα πλήρωνες τη βενζίνη. Το κόστος τότε του ηλεκτρικού θα ήταν τόσο χαμηλό όσο το βενζινοκίνητο.
Όμως τι θα γινόταν με το πρόβλήμα της επαναφόρτισης. Στα βενζινοκίνητα 5 λεπτά και γέμιζε το ρεζερβουάρ για τα επόμενα 300 μίλια. Η μπαταρία θέλει ώρες.
Η λύση του Αγκάση ήταν η υποδομή. Φτιάξιμο ενός "έξυπνου" δικτύου σημείων όπου απλώς θα γινόταν ανταλλαγή της μπαταρίας. Δίνεις κενή, παίρνεις φορτισμενη.  Ο αγοραστής δεν πληρώνει τη μπαταρία..."

Ο CEO της βιομηχανίας Renault - Nissan Carlos Gohn όμως απάντησε θετικά. Είπε ότι έχουν το αυτοκίνητο και δουλεύουν με τη μπαταρία.

Όμως για να λειτουργήσει η ιδέα σύμφωνα με αυτό το μοντέλο που είχαν στο μυαλό τους, απαιτείται η χώρα που θα γίνουν τα test και θα κτιστεί το δίκτυο, για να γίνει αυτό η χρηματοδότηση και φυσικά η βιομηχανία αυτοκινήτων που θα παράγει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Shai Agassi, Better Place
Ο Agassi ίδρυσε την start-up εταιρία Better Place το 2007, και αρχικά εξασφάλισε 200 εκατομμύρια δολλάρια χρηματοδότηση. Η αναζήτηση χρηματοδοτών συνεχίστηκε παράλληλα με επιτυχία, και τον Ιανουάριο του 2010 η HSBC έδωσε 350 εκατομμύρια δολλάρια ανεβάζοντας την συνολική αξία της εταιρίας στο ποσό των 1,25 δισεκατομμύρια δολλάρια.

Τον Μάιο του 2009 η Better Place αποκάλυψε στον τύπο το αξίας 500000 δολλαρίων σταθμό αυτόματης αντικατάστασης μπαταρίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η επίδειξη έγινε στη Ιαπωνία, σε υπερυψωμένη ράμπα για να βλέπουν οι...κάμερες και έγινε 6 μήνες μετά το άνοιγμα 17 σταθμών φόρτισης με ηλεκτρική ενέργεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων(EV) στο Tel Aviv(θα ακολουθήσουν κι άλλοι μέχρι των αριθμό 150000 σταθμών που προγραμματίζεται να λειτουργούν σε όλο το Ισραήλ μέχρι και το 2011.  Ο σταθμός αντικατάστασης που θα δείτε τώρα στο βίντεο βγάζει την άδεια από το EV και τοποθετεί την φορτισμένη:




Όπως αντιλαμβάνεστε, το νερό έχει μπει στο αυλάκι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Δεν μιλάμε για τίποτα περίεργες τεχνολογίες που κάααποτε ΘΑ εφαρμοσθούν, και θα παραχθεί κάποιο πρότυπο και δε συμμαζεύεται. Εδώ μιλάμε για πλασάρισμα ΛΥΣΗΣ όχι προϊόντος.

Στο μέτωπο της Renault και του EV της τώρα. Το μοντέλο για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα λέγεται  Fluence ZE και θα παράγεται στην Τουρκία. Το πρώτο mass produced μασίφ EV στον κόσμο. Βάλε το κλειδί, πάτα το brake και πάτα το κουμπί. Κανένας θόρυβος. Για τους δύσπιστους η Better Place έστισε κέντρο επισκεπτών κοντά στο Tel Aviv. Μια ανακαινισμένη δεξαμενή πετρελαίου. Προφανώς επίτηδες τη διάλεξαν για να προωθήσουν τα οικολογικά αυτοκίνητα. Μέσα της αίθουσα 30 θέσεων καμωμένο από καθίσματα αυτοκινήτων. Οθόνες σε κάθε θέση κλπ. Και μετά το show οδηγείς τροποποιημένες Renault Laguna EV.

Better Place visitor center(tank)


Βιωσιμότητα του πλάνου Better Place για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ποιος θα τα αγοράσει(αρχικά);


H Better Place έχει κάνει συμφωνία και 92 στόλοι(από τους 280 μεγαλύτερους) αυτοκινήτων που ανήκουν σε εταιρίες θα αντικαταστήσουν τα συμβατικά οχήματα με ηλεκτρικά αυτοκίνητα του χρόνου. Μιλάμε για έναν συνολικό αριθμό 100000 οχημάτων που ανήκουν στους στόλους και θα αντικατασταθούν όλα μέχρι το 2020.

Επίσης έγινε συμφωνία με αλυσίδα βενζινάδικων ώστε να φτιαχτούν οι σταθμοί αντικατάστασης μπαταριών.

Αν αυτό δεν εγγυάται τη βιωσιμότητα τότε τι;



http://www.wired.com/autopia/2010/02/better-place-israel/
http://www.wired.com/autopia/2009/05/better-place/
http://www.rr.com/news/topic/article/rr/10374903/18402648/The_New_Frontier_of_Electric_Cars/1
http://www.jpost.com/HealthAndSci-Tech/ScienceAndEnvironment/Article.aspx?id=168088
http://www.flickr.com/photos/btrplc/4335364402/
http://www.wired.com/autopia/2009/05/better-place/
http://www.wired.com/autopia/2010/01/better-place-gets-350-million-funding/
http://www.wired.com/cars/futuretransport/magazine/16-09/ff_agassi%3FcurrentPage%3Dall
http://www.flickr.com/photos/btrplc/4173452752/in/photostream/







Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αττικό ζωολογικό πάρκο, χάρτης - πρόσβαση, πληροφορίες και βίντεος

Το Αττικό πάρκο είναι ένα από τα μεγαλύτερα ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά πάρκα για παιδιά και ενήλικες στην Ευρώπη. Θα το βρείτε στη Θέση Υαλού στα Σπάτα, Λεωφορειακή Γραμμή 319 ( Από το Σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας). Χάρτη για το πως θα πάτε οδικώς με αυτοκίνητο δημοσιεύουμε παρακάτω.

Κάποτε στην Αθήνα οι μοναδικοί ζωολογικοί κήποι ήταν ο Εθνικός (Βασιλικός) Κήπος με ελάχιστα είδη και τό άλσος της Ν.Φιλαδέλφειας πού είχε δύο ψωραλέα λιοντάρια, καμήλες, ένα ζευγάρι λύκων και ένα αλεπούδων τα ζώα ήταν σε άθλια κατάσταση γιατί δεν τα φρόντιζε κανείς.


Το Μάιο του 2000 στα Σπάτα άρχισε να λειτουργεί το Αττικό ζωολογικό Πάρκο. Ένας μοντέρνος ζωολογικός κήπος 190 στρεμμάτων που ίδρυσε ο Zαν-Ζάκ Λεσουέρ.


Update 7/2013
Sunset Wednesdays


Μπορείτε να πάτε στις 18.30, όταν πέφτει ο ήλιος, από τις 24/7, καλοκαιρινή προσφορά μειωμένου εισιτηρίου τις Τετάρτες στο Αττικό Πάρκο: 11 ευρώ για όλους! Ξεκινήστε τη βόλτα σας από τους νεοαφιχθέντες και παιχνιδιάρηδες Μυρμηγκοφάγους, θαυμάστε τον Ακίντα -το …

Όταν πάγωσε ο Βόσπορος

Στις 24 Φεβρουαρίου 1954 οι άνθρωποι στην Κωνσταντινούπολη ξύπνησαν με μια έκπληξη. Κοιτάζοντας στο Βόσπορο είδαν ότι ήταν "σκεπασμένο" με κομμάτια πάγου και μίνι παγόβουνα:



Μάλιστα, υπήρξαν σημεία(όπως μεταξύ Rumeli Kavagi-Poyrazkoy--ένα από τα πιο στενά σημεία
του Βοσπόρου) όπου άνθρωποι "πέρασαν περπατώντας απέναντι".

Τι είχε συμβεί; Ο Δούναβης μετέφερε μεγάλα κομμάτια πάγου στην Μαύρη Θάλασσα. Μέρος αυτών πέρασε τα στενά του Βοσπόρου. Οι ακτές σε Büyükdere, Çengelköy και Kanlıca γέμισαν πάγο. Αυτή η κατάσταση μέσες άκρες συνεχίστηκε έως το Μάρτιο.

Η θερμοκρασία είχε πέσει στους -6 βαθμούς. Η θαλάσσια συγκοινωνία σταμάτησε. Κι ένα Σοβιετικό πλοίο που βυθίστηκε.

Δε λέω, παλιότερα ήταν πιο δυνατοί οι χειμώνες στην Πόλη. Αλλά το να περάσω περπατώντας το Βόσπορο ξεπερνά κάθε φαντασία...

Ορισμένοι θα έχουν ακούσει από παππούδες γιαγιάδες για τον χειμώνα του 1929 στην Κωνσταντινούπολη. Συγκεκριμένα αρχές Μαρτίου πάλι θεάθηκαν κομμάτια πάγου, πάγωσε ο Κεράτιος, και στα…

Το Νιχώρι στο Βόσπορο (Yenikoy), Κωνσταντινούπολη.

Θα ξεκινήσω με το ποίημα του Καβάφη.

 "Το Νιχώρι" - Καβάφης
Ξένε, σαν δης ένα χωριό όπου γελάει η φύσις,
κ’ εις κάθε πλάτανο κοντά που κρύπτεται
 μια κόρη ωραία σαν το τριαντάφυλλο
— εκεί να σταματήσης· έφθασες, ξένε, στο Νιχώρι.

Κι όταν το βράδυ έλθη, αν βγης έξω να περπατήσης και βρης εμπρός σου καρυδιές,
στον δρόμο μη προχώρει του ταξιδιού σου πια.
Aλλού ποιον τόπο θα ζητήσης καλύτερον απ’ το Νιχώρι.

Τέτοια δροσιά δεν έχουνε αλλού στον κόσμο οι βρύσεις,
των λόφων του την αρχοντιά αλλού δεν έχουν όρη·
και με της γης την μυρωδιά μονάχα θα μεθύσης,
ολίγο αν μείνης στο Νιχώρι.

Την πρασινάδα που θα δης εκεί να μην ελπίσης που σ’ άλλο μέρος θα την βρης.
Aπ’ το βουνό θεώρει τους κάμπους κάτω και ειπέ πώς να μην αγαπήσης
αυτό μας το μικρό Νιχώρι.

Πως αγαπώ υπερβολές, ω ξένε, μη νομίσης.
Υπάρχουν τόποι εύφοροι πολλοί και καρποφόροι.
Πλην έχουν κάτι χωριστό, και συ θα ομολογήσης,
καρποί και άνθη στο Νιχώρι.

Εάν στης Κουμαριώτισσας της Παναγίας θελήσ…