Το λεγόμενο "Τρελό Πρότζεκτ", δηλαδή η δημιουργία ενός "δεύτερου Βοσπόρου" τεχνητά, με την ονομασία Κανάλι Ιστανμπουλ, στην Ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης θα ολοκληρωθεί σε 6 χρόνια σύμφωνα με δημοσίευμα από την Απογευματινή της Πόλης. Έτσι θα έχει δημιουργηθεί ουσιαστικά μια Πόλη-νησί μεταξύ των δυο ηπείρων με σύνορα τη Μαύρη θάλασσα, το Βόσπορο, την θάλασσα Μαρμαρά και το κανάλι.
Σκοπός του έργου φέρεται ότι είναι η προστασία του Βοσπόρου. Πράγματι υπάρχει θέμα εκεί με την τρομερή κίνηση ιδιαίτερα πετρελαιοφόρων τάνκερ. 1 στα 5 πλοία που περνάν τα στενά μεταφέρουν επικίνδυνα υλικά και μια καταστροφή του περιβάλλοντος δεν μπορεί να αποκλειστεί. Θυμάμαι προσωπικά το τάνκερ που καιγόταν για μέρες(ή ήταν μήνες;).
Εκτός του ότι κάθε τάνκερ χάνει λεφτά με τη μεγάλη αναμονή, παρουσιάζονται και καθημερινά βλάβες σε αυτά.
Πάντως ένα θέμα που συζητιέται στη γείτονα, κι όχι μόνο, είναι η Συνθήκη Montreux για τα Στενά.
Η Σύμβαση του Μοντρέ Αναφορικά με το καθεστώς των Στενών ήταν μια συμφωνία του 1936 που δίνει τον έλεγχο στην Τουρκία των στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων και ρυθμίζει τη διέλευση των πολεμικών πλοίων.
Η σύμβαση δίνει στην Τουρκία τον πλήρη έλεγχο των Στενών και εγγυάται την ελεύθερη διέλευση των μη στρατιωτικών πλοίων σε καιρό ειρήνης. Περιορίζει όμως τη διέλευση των πολεμικών πλοίων που δεν ανήκουν σε χώρες του Ευξείνου Πόντου.
Η συζήτηση ορισμένων κύκλων στην Τουρκία ήταν αν το νέο κανάλι θα ενταχθεί ή όχι στη συνθήκη Montreux.
Επίσης είναι φανερό, αν αναλογιστεί κανείς και τις αντιδράσεις που προκαλεί το άλλο πρότζεκτ, η κατασκευή 3ης γέφυρας στο Βόσπορο, για τις οποίες γράψαμε, ότι τέτοιου μεγέθους έργο κοντά στο Τέρκος θα μπορούσε να έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Βίντεο του καναλιού:
Project Κανάλι Ιστανμπουλ(source) |
Σκοπός του έργου φέρεται ότι είναι η προστασία του Βοσπόρου. Πράγματι υπάρχει θέμα εκεί με την τρομερή κίνηση ιδιαίτερα πετρελαιοφόρων τάνκερ. 1 στα 5 πλοία που περνάν τα στενά μεταφέρουν επικίνδυνα υλικά και μια καταστροφή του περιβάλλοντος δεν μπορεί να αποκλειστεί. Θυμάμαι προσωπικά το τάνκερ που καιγόταν για μέρες(ή ήταν μήνες;).
Εκτός του ότι κάθε τάνκερ χάνει λεφτά με τη μεγάλη αναμονή, παρουσιάζονται και καθημερινά βλάβες σε αυτά.
Πάντως ένα θέμα που συζητιέται στη γείτονα, κι όχι μόνο, είναι η Συνθήκη Montreux για τα Στενά.
Η Σύμβαση του Μοντρέ Αναφορικά με το καθεστώς των Στενών ήταν μια συμφωνία του 1936 που δίνει τον έλεγχο στην Τουρκία των στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων και ρυθμίζει τη διέλευση των πολεμικών πλοίων.
Η σύμβαση δίνει στην Τουρκία τον πλήρη έλεγχο των Στενών και εγγυάται την ελεύθερη διέλευση των μη στρατιωτικών πλοίων σε καιρό ειρήνης. Περιορίζει όμως τη διέλευση των πολεμικών πλοίων που δεν ανήκουν σε χώρες του Ευξείνου Πόντου.
Η συζήτηση ορισμένων κύκλων στην Τουρκία ήταν αν το νέο κανάλι θα ενταχθεί ή όχι στη συνθήκη Montreux.
Επίσης είναι φανερό, αν αναλογιστεί κανείς και τις αντιδράσεις που προκαλεί το άλλο πρότζεκτ, η κατασκευή 3ης γέφυρας στο Βόσπορο, για τις οποίες γράψαμε, ότι τέτοιου μεγέθους έργο κοντά στο Τέρκος θα μπορούσε να έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Βίντεο του καναλιού:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου